rosebox-BFdSCxmqvYc-unsplash

Runt din beställning

Retur och reklamation

Som privatkund kan du ångra ditt köp inom 14 dagar. Vi står för fraktkostnaderna för returfrakten åt dig. Du hittar den fullständiga avbeställningspolicyn i vår avbeställningspolicy .

Innehåll

Begäran om retur

För att begära en retur, vänligen kontakta vår kundserviceavdelning direkt via e-post eller telefon.

För att kunna gå vidare är det nödvändigt att ange ordernummer tillsammans med antingen efternamn eller e-postadress och postnummer för fakturamottagaren.

Tillverkaren av din enhet kan också hjälpa dig vid garantianspråk. Du hittar de relevanta kontaktadresserna här.

Genomföra en retur

När du har bett om en retur och fått en returetikett från oss kan du följa våra enkla riktlinjer för att returnera dina varor på rätt sätt.

Returnering av en liten artikel

Returnering av en liten artikel

Här hittar du guiden för retur av litet paket i utskrivbart PDF-format.

Återlämnande av en viktig artikel

Returnering av en stor artikel

Här hittar du guiden för retur av stora paket i utskrivbart PDF-format.

vx_de_transportschaden

Transportschaden bei Paketdienst und Spedition

Hier finden Sie den vollständigen Leitfaden als Druckversion im PDF Format

Mer om dina returer och reklamationer

Tobias Berg och Oliver Stenzel - kontaktpersoner inom inköp och försäljning - skriver på glasrutan

Har du fortfarande öppna frågor?

Vi ger dig också gärna personlig rådgivning - vi ser fram emot ditt samtal eller e-postmeddelande! Om du vill att vi ska ringa upp dig kostnadsfritt, lämna dina kontaktuppgifter till oss nu.