rosebox-BFdSCxmqvYc-unsplash

Allt om din beställning

Returer & reklamationer

Som privatkund har du 14 dagars ångerrätt. Fullständiga villkor finns i vår avbeställningspolicy.

transporthinweis-nobubble

Ditt paket har levererats, men förpackningen eller godset är skadat? Ta då del av vår information om transportskador.

Innehåll
Ikon E-post

Hur påbörjar jag en retur?

Kontakta oss bara via e-post eller telefon angående din retur och reklamation.

Ikon lastbil

Hur ska återlämnandet genomföras?

När du har meddelat din ångerrätt till oss, via telefon eller e-post, hjälper vi dig vidare med instruktioner för hur du enklast returnerar dina varor.

Returnering av en liten artikel

Returnera med UPS

Här kan du hitta UPS-guiden som en tryckt version i PDF-format

Återlämnande av en viktig artikel

Retur av större varor

Du hittar guiden för retur av stora varor från Raben/TNT i PDF-format här.

teuer-nobubble

När får jag min återbetalning?

När vi har mottagit och godkänt din retur betalas köpesumman tillbaka till det betalningssätt du använde vid köpet.

transportschaden-verpackung-nobubble

Vad ska jag göra om förpackningen skadas under transporten?

Om din leverans har en synlig transportskada måste du dokumentera detta direkt vid mottagandet. Se till att chauffören noterar skadan på fraktsedeln och fotografera godset. Kontakta oss omedelbart med bilderna och ditt ordernummer.

Om du är osäker på hur du ska agera, vägra att ta emot leveransen och kontakta oss direkt. En reklamation som inte rapporteras vid mottagandet kan komma att nekas.

transportschaden-ware-nobubble

Vad gör jag vid en dold transportskada?

Om en vara är skadad vid leverans, men förpackningen var oskadad, kallas det för en dold transportskada. För att vi ska kunna hjälpa dig behöver du följa dessa steg:

Detta gäller för både privatpersoner och företag. Meddela oss direkt: Rapportera skadan till oss inom 48 timmar efter att du mottagit varan.

Dokumentera skadan: Fotografera skadan och spara både varan och förpackningen i originalskick. Skicka in: Mejla oss fotona och ditt ordernummer omedelbart.

För att vi ska kunna behandla ditt ärende snabbt är det viktigt att du skickar in all dokumentation i tid.

Sammanfattat: Vad du bör göra om...

Transport per:
Förpackningen skadad
Förpackningen perfekt, godset skadat
Vi behöver...
Pakettjänst (UPS eller TNT)Vägra att ta emot paketet från leveransföretaget och begära bekräftelse på skadan.
Anmäla skadan omedelbart till vår reklamationsavdelning
Anmäla skadan till paketservicen senast inom 48 timmar och begära bekräftelse på skadan. Lämna godset i samma skick som det var när skadan upptäcktes.
Anmäl skadan omedelbart till vår reklamationsavdelning
  • Foto av skadan
  • Beställningsnummer
SpeditörPacka upp godset i närvaro av lastbilschauffören och se till att skadan noteras på fraktsedeln. Vägra att ta emot godset. Anmäl omedelbart skadan till vår reklamationsavdelning och till transportföretagetAnmäl skadan omedelbart till vår reklamationsavdelning
  • Fraktsedel med bekräftelse på skada
  • Foto av skadan
  • Beställningsnummer

Viktigt: För att säkerställa att din reklamation behandlas snabbt och smidigt, vänligen skicka in alla dokument i sin helhet och i tid.

din personliga kontakt

Har du fortfarande några frågor?

Vi ger dig också gärna personlig rådgivning - vi ser fram emot ditt samtal eller mejl! Om du vill att vi ska ringa upp dig kostnadsfritt kan du lämna dina kontaktuppgifter nu.
Loading...
Dateien werden hochgeladen, bitte warten...