Leveranstid och fraktkostnader

I tabellen kan du se vilka kostnader du får för frakt. Naturligtvis beräknas dessa också automatiskt för dig under beställningsprocessen.

Alla priser är inklusive moms. Eventuellt måste vi debitera ö-tillägg.

Sverige

Finns varan i lager och beställingen läggs med standarfrakt har vi en leveranstid på cirka 4-5 dagar. Vid express har du i regel dina varor redan nästa arbetsdag.*
Försändelsekategori
Fraktkostnader
Express
Standard99,00 SEK*plus 245 SEK*
Stora objekt
199,00 SEK*
plus 245 SEK*
Stora varor plus
539,00 SEK*plus 245 SEK*
Stora skrymmande varor
990,00 SEK*ej tillgängligt
Lastpall standard
899,00 SEK*
ej tillgängligt

* En extra avgift kan behöva debiteras för leverans till externa områden (Standard, Stora objekt: 215 SEK; Stora varor plus, Stora skrymmande varor, Lastpall standard: 680 SEK). Tilläggsavgiften läggs automatiskt till i varukorgen vid utcheckningen. Leveranstiden kan komma att variera beroende på vart beställningen ska skickas. För mer information, vänligen kontakta vår kundtjänst. Expressbeställningar måste läggas senast 14:30 för att kunna levereras nästa arbetsdag. Observera att inga beställningar hanteras eller skickas ut under lördagar/söndagar samt helgdagar.

FAQs

Finns varan i lager tar det ca 3-6 dagar att leverera, såvida de inte avser en ovanligt stor vara. Större produkter tar generellt sätt längre tid att leverera. Om varan inte finns i lager anges datum när den förväntas inkomma i vårt lager i Tyskland. Det tar ytterligare några dagar innan du kan förvänta dig att få din vara hemskickad. Vi skickar varorna via UPS eller TNT och du kan alltid följa vart din/dina varor befinner sig.
Om du inte är hemma då din/dina varor levereras lämnar UPS eller DSV ett meddelande om att de har varit där och försökt lämna varorna. Du kan då ordna en ny leverans. Efter tre misslyckade försök att leverera varorna kommer de tillbaka till oss.
Om varan är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till vår kundservice. För att förenkla reklamationen gentemot tillverkaren eller transportören är det bra att anmäla en skada vid leverans så fort den upptäcks.
Tobias Berg och Oliver Stenzel - kontaktpersoner inom inköp och försäljning - skriver på glasrutan

Har du fortfarande öppna frågor?

Vi ger dig också gärna personlig rådgivning - vi ser fram emot ditt samtal eller e-postmeddelande! Om du vill att vi ska ringa upp dig kostnadsfritt, lämna dina kontaktuppgifter till oss nu.