9 599,00 kr*
Produktinformation
KLICK & SHOW K-40 Base Unit är ett universellt trådlöst presentationssystem som passar perfekt i mötesrum, huddle spaces och klassrum och utbildningsrum och stöder BYOD (ta med din egen enhet). Med KLICK & SHOW kan användare enkelt dela audiovisuellt innehåll från sina bärbara datorer eller mobila enheter - inga kablar, inget krångel och ingen bortkastad tid.
Bärbara användare startar helt enkelt Klick & Show Universal PC-klientprogramvara (tillgänglig för nedladdning på www.KlickandShow.com eller via basenheten) för att spegla liveinnehåll till huvudskärmen.
Innehåll från mobiltelefoner och surfplattor kan delas lika enkelt via Airplay, Miracast, Chromecast eller med den gratis Android-appen.
Anpassa din K-40 basenhet efter dina behov genom att lägga till någon kombination av de tre valfria KLICK & amp; SHOW WIFI TOUCH-sändare för att inkludera bärbara användare i ditt KLICK & amp; SHOW-möte med en "plug &; play" -liknande användarupplevelse: Anslut bara sändaren till din enhet och tryck på sändarens sensorknapp för att dela ditt liveinnehåll.
De valfria USB-A TOUCH-sändarna är utformade för att fungera i kombination med Universal PC Client för Windows och macOS, medan de valfria HDMI- eller USB-C TOUCH-sändarna möjliggör presentationer helt utan en PC-klient.
Presentera bara som du vill: med eller utan en WIFI-sändare - med eller utan en PC-klient - allt blandat i samma möte!
- Universell, plattformsoberoende BYOD-lösning för trådlösa presentationer
- Presentera enkelt levande audiovisuellt innehåll från bärbara datorer och mobila enheter
- Designad för olika, professionella användningsfall i företags- och utbildningsmiljöer
- Presentera med eller utan en WIFI-sändare, med eller utan en PC-klient - allt blandat i samma möte
- 3 KLICK & SHOW TOUCH-sändartyper att välja mellan: HDMI, USB-C och USB-A
- Lägg till fler valfria sändare för att inkludera fler deltagare i mötet och öka enhetskompatibiliteten
- Intuitivt att använda och säkert
Universell, plattformsoberoende lösning:
Från Windows, macOS och Linux till iOS eller Android - presentera helt enkelt som du vill!
KLICK & SHOW är utformat för att vara ett mycket enhetskompatibelt, plattformsoberoende presentationssystem för kommersiellt bruk, som stöder alla större operativsystem, inklusive inbyggt stöd för Apple Airplay, Miracast och Chromecast.
3 eleganta WIFI-sändare att välja mellan:
De 3 olika typerna av KLICK & SHOW TOUCH-sändare gör ditt möte till en riktig plug & play-upplevelse. Alla har den unika integrerade sensorknappen för att aktivera liveöverföringen av deras innehåll. Statusåterkoppling ges till användaren via den tvåfärgade LED-indikatorn och sändarens exklusiva vibrationsfunktion för subtil haptisk återkoppling. Lägg bara till fler sändare av valfri typ till ditt befintliga kit för att få med fler personer i mötet och säkerställa maximal kompatibilitet med alla bärbara datorer för personal och gäster.
Plug & Play:
KLICK & SHOW HDMI- och USB-C-sändare är äkta plug & play-enheter. Det är lika enkelt som att ansluta en extern datorskärm: anslut helt enkelt sändaren till datorns videoport och tryck på sändarens sensorknapp för att trådlöst strömma innehållet i din bärbara dator till huvudskärmen. KLICK & SHOW USB-A-sändare fungerar tillsammans med en kostnadsfri PC-klient för Windows eller macOS, utan installation eller administratörsrättigheter. Kombinationen av USB-A-sändare och PC-klient är idealisk för att göra det möjligt för äldre bärbara datorer med skrymmande VGA-, DVI-, standard DisplayPort- eller mini DisplayPort-videoanslutningar att delta trådlöst i möten. Dessutom kan PC-klienten användas för åtkomst till mötet endast via programvara.
Låg latens för trådlös överföring:
Trots den trådlösa signalöverföringen speglas din skärm i lysande Full HD-upplösning med praktiskt taget ingen synlig latens, vilket är en enastående egenskap hos KLICK & SHOW.
Högupplöst 4K-utgång för delad skärm:
Med KLICK & SHOW kan du visa och jämföra innehåll från upp till 4 olika enheter samtidigt, för mer produktiva möten. Den kombinerade live-utgången med delad skärm har hög 4K-upplösning för optimal läsbarhet av även detaljerat innehåll.
Interaktiv touch-back-funktion:
Med touch-back-funktionen i KLICK & SHOW kan du styra din laptop från baksidan av en kompatibel interaktiv storformatskärm eller interaktiv whiteboard som används som den huvudsakliga displayenheten i rummet, för mer interaktiva möten. KLICK & SHOWs touch-back-funktion fungerar även i delat skärmläge för 4 användare för att styra upp till 4 bärbara datorer samtidigt, med minimal latens för ett intuitivt arbetsflöde.
Whiteboarding & Annotation:
KLICK & SHOW är fullt utrustat med viktiga verktyg för mer produktiva möten. I kombination med en interaktiv storbildsskärm som huvudskärm kan du fånga spontana brainstorming-sessioner på en tom duk i whiteboard-läge - eller växla till anteckningsläge för att markera eller anteckna relevanta ämnen på huvudskärmen. Du kan sedan ta skärmdumpar och dela dem med alla deltagare.
Utökat skrivbord:
Professionella användare kommer att bli glada över möjligheten att spegla antingen den primära eller sekundära bärbara datorns skrivbord. Alternativet Enhanced Desktop möjliggör perfekta PowerPoint-presentationer med förhandsgranskningsfunktion.
Inkludera 30 deltagare i mötet:
Upp till 30 enheter kan anslutas samtidigt till en KLICK & SHOW-bas, antingen via en av tre typer av WIFI-sändare, den tillgängliga programvaran PC-klient, det ursprungliga Airplay, Miracast eller Chromecast-protokollet eller den kostnadsfria Android-appen. Använd KLICK & SHOW-moderatorfunktionen för att hantera potentiella presentatörer via miniatyrbilder.
Säkerhet är viktigt:
IT-säkerhet är viktigt i kommersiella miljöer. KLICK & SHOW erbjuder en hög nivå av datasäkerhet genom säker WIFI-överföring baserad på AES WPA2 PSK-autentisering. Som en ytterligare skyddsåtgärd krypteras den fångade dataströmmen från den bärbara datorn med en andra nivå på upp till 256/1024 bitar innan de faktiska uppgifterna överförs trådlöst.
Integration i företagsnätverk och hantering:
KLICK & SHOWs integrerade konfigurerbara WIFI hotspot och webbserver möjliggör snabb och enkel plug & play-installation i vanliga miljöer, utan behov av integration i företagsnätverket. KLICK & SHOW levereras förkonfigurerad och redo att användas. Systemet kan dock också konfigureras som en del av ett företagsnätverk, t.ex. i storskaliga installationer, även med separat routing för personal och gäster, eller för att ge internetåtkomst och central fjärradministration.
Teknisk data
Namn | Kindermann Klick & Show K-40 Base Unit |
---|---|
Artikelnummer | 1000018898 |
GTIN/EAN | 4021565072772 |
Tillverkarens artikelnummer | 7488000315 |
Modellnamn | Klick & Show K-40 |
Tillverkare | Kindermann |
Produkttyp | Trådlös presentation |
Produktserie | Kindermann Klick & Show-serien |
Ingångar | 1x RS232 , 1x USB-C , 2x Ethernet , 2x USB-A Ingångar HDMI: Digital anslutning för överföring av bild och ljud. Nödvändigt för högupplöst bildkvalitet (HDTV). Eftersom HDMI 1.4 (High Speed) är lämplig för överföring av 3D-innehåll i Full HD. För högupplöst bildkvalitet i UHD, 4K eller HDR är anslutning via HDMI 2.0a eller högre lämplig. HDMI 2.1 eller högre bör användas från 120 Hz uppdateringsfrekvens i 4K. VGA: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med andra analoga anslutningar ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. DisplayPort: DisplayPort-anslutningen är en VESA-standardiserad anslutning för överföring av bild- och ljuddata. Förutom HDCP-kryptering stöds även DPCP. På grund av sin kompakta storlek används anslutningen oftast i bärbara datorer. En extra liten variant är MiniDisplayPort, som används särskilt i Apple-enheter. DVI: DVI (Digital Visual Interface) är ett gränssnitt för överföring av videodata. Endast analoga signaler kan överföras via DVi-A, endast digitala signaler via DVI-D och båda typerna av signaler via DVI-I. USB: USB (Universal Serial Bus) används för att styra och hantera projektorn (USB-B). Med vissa affärsenheter kan kontorets filer och bilder också presenteras direkt med ett USB-minne eller en mus kan anslutas via USB-ingången (USB-A). Toslink: Toslink-anslutningen är en optisk signalanslutning som fungerar med optiska fibrer. Den används för digital överföring av ljudsignaler. Den optiska konstruktionen ger en lägre känslighet för störningar från yttre magnetisk och elektrisk påverkan. Anslutningen används främst för DVD-/Blu-ray-spelare och jämförbara enheter i anslutning till en AV-mottagare, om dessa arbetar med dts- eller Dolby Digital-signaler. YUV: YUV-anslutningen, även kallad Y Cb/Pb Cr/Pr eller komponentanslutning, är en analog videoanslutning med tre kanaler (ljusintensitet och två färgkanaler). Kvalitativt sett är det den bästa analoga videoförbindelsen. Komponentkabel: YUV-kontakten överför analoga signaler via tre kablar (Y=svart och vitt UV=färger). YUV används för att överföra HDTV och är kompatibel med till exempel Cinch. S-Video: S-Video-anslutningen kallas också S-VHS- eller Hosiden-anslutning. Jämfört med Cinch-videoanslutningen fungerar den med två kanaler (ljusstyrka/färg). När det gäller kvalitet är den något bättre än Cinch-videoanslutningen, men det finns också begränsningar. Dessa kan förklaras av signalens känslighet, som till exempel återspeglas i bildförvrängningar. Cinch: Cinch-videoanslutningen kallas också kompositanslutning. För att göra det lättare att känna igen den är den vanligtvis klädd i gult. Eftersom överföringen endast sker via en kanal är bildkvaliteten låg. D-Sub15: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med de andra analoga kontakterna ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. RS232: RS232-gränssnittet kan användas för att styra eller hantera projektorn. Mini Jack: Med en enpolig minikontakt kan monoljudssignaler överföras, med en tvåpolig stereoljudssignal och med en trepolig stereoljudssignal och bilddata kan bilddata överföras. Scart: Scart är en kontakt som kan användas för att överföra analoga ljud- och videosignaler. Den är kompatibel med andra analoga anslutningar som RCA eller S-Video. ARC: Ljudreturkanalen, även kallad ARC eller audio return channel, infördes med HDMI version 1.4 för att minska mängden kablage mellan HDMI-komponenter. Ljudreturkanalen går via den befintliga HDMI-kabeln. Därför behöver en extra kabel för ljudet inte längre anslutas. Båda enheterna måste dock ha stöd för ARC. Alla ljudfilformat som också överförs via SPDIF-gränssnittet kan överföras via ljudreturkanalen. Dessa inkluderar Dolby Digital, Digital Theatre Sound och PCM-ljud. Till exempel kan en anslutning mellan en TV (inklusive mottagare) och en AV-mottagare ske via en HDMI-kabel. Ljudet från TV:n återges via HDMI-kabeln. Tidigare krävdes ytterligare en digital kabel (koaxial eller Tos-Link) för ljudsignalerna. |
Utgångar | 1x HDMI Utgångar HDMI: Digital anslutning för överföring av bild och ljud. Nödvändigt för högupplöst bildkvalitet (HDTV). Eftersom HDMI 1.4 (High Speed) är lämplig för överföring av 3D-innehåll i Full HD. För högupplöst bildkvalitet i UHD, 4K eller HDR är anslutning via HDMI 2.0a eller högre lämplig. HDMI 2.1 eller högre bör användas från 120 Hz uppdateringsfrekvens i 4K. VGA: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med andra analoga anslutningar ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. DisplayPort: DisplayPort-anslutningen är en VESA-standardiserad anslutning för överföring av bild- och ljuddata. Förutom HDCP-kryptering stöds även DPCP. På grund av sin kompakta storlek används anslutningen oftast i bärbara datorer. En extra liten variant är MiniDisplayPort, som används särskilt i Apple-enheter. DVI: DVI (Digital Visual Interface) är ett gränssnitt för överföring av videodata. Endast analoga signaler kan överföras via DVi-A, endast digitala signaler via DVI-D och båda typerna av signaler via DVI-I. USB: USB (Universal Serial Bus) används för att styra och hantera projektorn (USB-B). Med vissa affärsenheter kan kontorets filer och bilder också presenteras direkt med ett USB-minne eller en mus kan anslutas via USB-ingången (USB-A). Toslink: Toslink-anslutningen är en optisk signalanslutning som fungerar med optiska fibrer. Den används för digital överföring av ljudsignaler. Den optiska konstruktionen ger en lägre känslighet för störningar från yttre magnetisk och elektrisk påverkan. Anslutningen används främst för DVD-/Blu-ray-spelare och jämförbara enheter i anslutning till en AV-mottagare, om dessa arbetar med dts- eller Dolby Digital-signaler. YUV: YUV-anslutningen, även kallad Y Cb/Pb Cr/Pr eller komponentanslutning, är en analog videoanslutning med tre kanaler (ljusintensitet och två färgkanaler). Kvalitativt sett är det den bästa analoga videoförbindelsen. Komponentkabel: YUV-kontakten överför analoga signaler via tre kablar (Y=svart och vitt UV=färger). YUV används för att överföra HDTV och är kompatibel med till exempel Cinch. S-Video: S-Video-anslutningen kallas också S-VHS- eller Hosiden-anslutning. Jämfört med Cinch-videoanslutningen fungerar den med två kanaler (ljusstyrka/färg). När det gäller kvalitet är den något bättre än Cinch-videoanslutningen, men det finns också begränsningar. Dessa kan förklaras av signalens känslighet, som till exempel återspeglas i bildförvrängningar. Cinch: Cinch-videoanslutningen kallas också kompositanslutning. För att göra det lättare att känna igen den är den vanligtvis klädd i gult. Eftersom överföringen endast sker via en kanal är bildkvaliteten låg. D-Sub15: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med de andra analoga kontakterna ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. RS232: RS232-gränssnittet kan användas för att styra eller hantera projektorn. Mini Jack: Med en enpolig minikontakt kan monoljudssignaler överföras, med en tvåpolig stereoljudssignal och med en trepolig stereoljudssignal och bilddata kan bilddata överföras. Scart: Scart är en kontakt som kan användas för att överföra analoga ljud- och videosignaler. Den är kompatibel med andra analoga anslutningar som RCA eller S-Video. ARC: Ljudreturkanalen, även kallad ARC eller audio return channel, infördes med HDMI version 1.4 för att minska mängden kablage mellan HDMI-komponenter. Ljudreturkanalen går via den befintliga HDMI-kabeln. Därför behöver en extra kabel för ljudet inte längre anslutas. Båda enheterna måste dock ha stöd för ARC. Alla ljudfilformat som också överförs via SPDIF-gränssnittet kan överföras via ljudreturkanalen. Dessa inkluderar Dolby Digital, Digital Theatre Sound och PCM-ljud. Till exempel kan en anslutning mellan en TV (inklusive mottagare) och en AV-mottagare ske via en HDMI-kabel. Ljudet från TV:n återges via HDMI-kabeln. Tidigare krävdes ytterligare en digital kabel (koaxial eller Tos-Link) för ljudsignalerna. |
Produktbredd | 20 cm |
Produkthöjd | 6,5 cm |
Produktdjup | 25,5 cm |
Produktvikt | 1 kg |
Tillstånd | Ny |
Typ av garanti | införselservice Information om tjänster och stöd |
Information om tillverkarens garanti:
Här hittar du mer detaljerad information om de olika typerna av garantier. Se vår tillverkaröversikt för kontaktuppgifter och garantivillkor för motsvarande garantianspråk. De lagstadgade garantirättigheterna begränsas inte av en extra tillverkargaranti. Vårt ansvar för defekter regleras av lagen. Felrättigheter kan begäras kostnadsfritt.