5 039,00 kr*
Frakt från 99,00 kr
- Upplösning 1920 x 1080 Full HD
- Diagonale 24"
- Panel Teknologi IPS
- Bildrepetitionsfrekvens 165Hz
Produktinformation
Dyk in i en värld av UltraWide
Missa inte ett ögonblick. Med en fantastisk bildskärm i 21:9-format som har en imponerande skärmdiagonal på upp till 86,4 cm (34 tum) kan du skapa dig en helt ny tittarupplevelse. Denna toppmoderna bildskärmsteknik ger dig en UltraWide QHD-upplösning på 3.440 x 1.440 pixlar. Denna detaljrika upplösning framhäver varenda aspekt av ditt digitala innehåll och gör att du kan uppleva dina spel med oöverträffad klarhet och briljans. Oavsett om det handlar om snabb action eller de finaste detaljerna kan du med denna banbrytande teknik uppleva dina spel i en kvalitet som du bara kunde föreställa dig tidigare. Det är inte bara spel - det är en helt ny nivå av engagemang och inlevelse. Fördjupa dig i den otroligt levande och uppslukande spelvärlden som aldrig förr.
Ryckiga animationer
I heta strider, där varje ögonblick är avgörande, visar sig precision ofta vara en oumbärlig komponent som gör skillnaden mellan framgång och nederlag. Det är nyckeln till triumf, en avgörande faktor som hjälper till att avgöra om du besegrar din motståndare eller själv blir besegrad. I detta sammanhang är en hög uppdateringsfrekvens ett värdefullt verktyg. En uppdateringsfrekvens på t.ex. 144 Hz ger en jämn och flytande återgivning av spelet som i stort sett är fri från irriterande ryck och fördröjningar. Med en så hög hastighet blir rörelserna på skärmen nästan sömlösa och sammanhängande, vilket ger spelaren en mer kraftfull och uppslukande upplevelse.
En så hög bildfrekvens kan dessutom avsevärt minska den så kallade "input lag", dvs. fördröjningen mellan att spelaren anger ett kommando och att det implementeras på skärmen. Denna minimala fördröjning gör att spelarna kan känna av och reagera på spelförändrande situationer i realtid, så att de kan fatta beslut snabbare och mer effektivt.
No Tearing
Det irriterande fenomenet med screen tearing som kan uppstå i grafiskt intensiva spel är inte längre ett problem som spelarna behöver ta itu med. AMD FreeSync™ avancerade teknik sätter stopp för detta irriterande problem och gör det till ett minne blott.
AMD FreeSync™ är en adaptiv synkroniseringsteknik som är utformad för att förbättra spelupplevelsen. Dess huvudsakliga funktion är att perfekt synkronisera antalet bildrutor som genereras av grafikkortet med skärmens uppdateringsfrekvens. Med andra ord ser tekniken till att grafikkortet och bildskärmen utbyter sina bildrutor i en perfekt matchning. Detta eliminerar risken för screen tearing och andra störande avvikelser som kan störa spelet.
Liknande bilder
Dyk in i spel så nära verkligheten att det suddar ut gränsen mellan fiktion och verklighet. Med HDR10 får du en förbättrad spelupplevelse som tar visuell njutning till en ny nivå. HDR10 är en HDR-standard (High Dynamic Range) som ger en anmärkningsvärd förbättring av bildkvaliteten. Standarden ger ett förbättrat kontrastförhållande, vilket förstärker skillnaderna mellan de ljusaste och mörkaste delarna av bilden. Detta innebär att de ljusa områdena återges ljusare och de mörka områdena mörkare, vilket resulterar i en mer dynamisk och levande bild.
HDR10 utökar dessutom färgomfånget avsevärt. Det innebär att den kan visa ett större antal färger, vilket resulterar i mer levande, rikare och realistiska färger. Med ett utökat färgomfång kan de subtilaste färgnyanserna som annars skulle missas representeras, vilket ger spelarna en djupare och mer nyanserad visuell upplevelse. En annan fördel med HDR10 är förmågan att producera starkare svartvita kontraster. Dessa förbättrade kontraster ger en mer detaljerad och skarpare bild, vilket gör skärmen ännu mer realistisk och naturlig. Både det ljusaste vita och det djupaste svarta återges med yttersta precision, vilket resulterar i en imponerande realistisk och uppslukande spelupplevelse.
Var ett steg före resten
Advanced Visual Response Boost™-teknik revolutionerar spelupplevelsen genom att skapa en extremt snabb bildsvarstid. Detta tekniska genombrott skapar effekten av en Moving Picture Response Time (MPRT) på bara 1 ms, vilket har en betydande inverkan på visuell kvalitet och prestanda.
MPRT är ett mått på den tid det tar för en pixel att ändra färg, vanligtvis från helt vitt till helt svart och tillbaka igen. En lägre MPRT innebär att pixlarna kan reagera snabbare, vilket resulterar i mjukare och skarpare rörelser. I det här fallet ger Visual Response Boost™-tekniken en imponerande snabb bildsvarstid på bara 1 ms, vilket innebär nästan omedelbar pixelrespons. Detta har enorma fördelar för spel. För det första förbättras bildkvaliteten avsevärt eftersom rörelseoskärpan minskar. Det innebär att även under de snabbaste och mest intensiva spelsessionerna förblir detaljerna i bilden skarpa och tydliga.
Ögonskydd kommer först
Förbered dig för långa spelsessioner utan att behöva oroa dig för dina ögons hälsa. Med avancerad teknik som Acer BlueLightShield™ och Flickerless™ kan du se till att dina ögon är optimalt skyddade och att du kan spela utan hälsoproblem.
Acer BlueLightShield™ är en specialdesignad teknik som hjälper till att minska potentiellt skadligt blått ljus från bildskärmar. Överexponering för blått ljus kan leda till ett antal problem, inklusive ögontrötthet, suddig syn och sömnstörningar. Genom att minska mängden blått ljus som når dina ögon hjälper Acer BlueLightShield™ till att förebygga dessa problem och ser till att dina ögon blir mindre trötta, även efter långa speltimmar.
Teknisk data
Namn | Acer Nitro XV240YP 24" IPS Övervaka, 1920 x 1080 Full HD, 165Hz, 2ms |
---|---|
Artikelnummer | 1000028313 |
GTIN/EAN | 4710180589931 |
Tillverkarens artikelnummer | UM.QX0EE.P01 |
Modellnamn | Nitro XV240YP |
Tillverkare | Acer |
Produkttyp | Övervaka |
Produktserie | Acer Nitro-serien |
Teknologi | LED Teknologi LED: LED är en belysningsteknik. Med LED-teknik används dioder som belysningsmaterial och inte konventionella UHP-lampor. Fördelen med denna teknik är att dioderna inte använder någon glödtråd och praktiskt taget inte förbrukar någon energi. Lysdioder har dock ett mer blåaktigt färgomfång än UHP-lampor, vilket är anledningen till att bilden ofta upplevs som något kallare. Färghjul: Förutom DMD-chipet är färghjulet ett av de viktigaste kriterierna för bildgenerering i DLP-projektorer. Färghjulet roterar ständigt med extremt hög hastighet och har för närvarande 3, 4, 5 eller i vissa fall ännu fler färgsegment. Genom färghjulet delas ljuset från projektorlampan växelvis upp i de primära färgerna rött, grönt och blått praktiskt taget utan avbrott. I moderna projektorer innehåller färghjulet även vitt och ibland andra färger som cyan, magenta och gult. Med 3 segment roterar färghjulet med 3600 eller 7200 varv per minut, med 7 segment med upp till 14400 varv per minut. (4x hastighet). Varje färg som ögat uppfattar i en DLP-projektor är därför en extremt snabb sekvens av enskilda, olika färgade ljusstrålar fram till själva bearbetningen. Eftersom den här tekniken ibland inte använder alla färgpositioner i färghjulet för bilder med hög kontrast, eller eftersom de färger som krävs för färgblandning är placerade långt ifrån varandra på hjulet, känner vissa tittare igen regnbågseffekten. Denna egenskap är mer påtaglig med långsammare färghjul och lägre rotationshastigheter än med projektorer med snabbare och mer frekvent segmenterade färghjul. |
Panel Teknologi | IPS |
backlight | LED |
Upplösning | 1920 x 1080 Full HD Upplösning Resolution: En projektors upplösning är det maximala antalet bildpunkter (pixlar) som en projektor kan visa med hjälp av sin naturliga teknik, dvs. utan konvertering eller beskärning av bilden. Den ursprungliga upplösningen är det antal pixlar som en projektor fysiskt har för att visa bilden. En projektor interpolerar vanligtvis en upplösning när den tar emot en bildsignal med en högre upplösning än den ursprungliga. Om så är fallet kan det finnas en brist på detaljer i bilden eller en allmän oskärpa i den visade bilden. Om en projektor tar emot en bildsignal med en lägre upplösning än den ursprungliga, interpolerar den också, den skalar upp bilden till den ursprungliga upplösningen, beräknar motsvarande ytterligare pixlar, om möjligt utan att ändra bildinformationen. Nackdelen är att även om bilden visas större än den matade bilden, kan de ursprungliga enskilda pixlarna bli mycket mer synliga när de multipliceras av konverteringen. 4K: 4K avser upplösningen 3840 x 2160 eller Ultra High Definition Television (UHDTV). Denna upplösning motsvarar 4 gånger upplösningen för Full HD. För att spela in filmer med den här upplösningen behövs särskilda kameror som kan spela in med cirka 8 megapixel (4K). Full HD: Termen Full HD används för att beskriva enheter som fysiskt kan visa eller ge ut HDTV-signaler i full storlek (1920 x 1080 pixlar). 1080p: 1080p är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. Den hänvisar bland annat till upplösningen 1920 x 1080. "p" betyder i det här fallet fullramar, vilket innebär att alla bildrader visas samtidigt. 1080i: 1080i är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. I det här fallet betyder "i" fält. Den här signalen visas vanligtvis interpolerad (t.ex. på enheter med en HDready-upplösning på 1280 x 720). Interpolationen lägger digitalt till pixlar, men ger också en lätt oskärpa. Vid 1080p-uppspelning används däremot hela ramar. |
Diagonale | 24" |
Format | 16:9 Format Format: Den projicerade bilden visas i ett format (bildförhållande) som anges av projektorn. Formatet bestäms också av projektorns upplösning (se även avsnittet Upplösning). Skärmformatet väljs vanligen utifrån formatet på beamerbilden. De vanligaste formaten är 4:3, 16:9 och 16:10. |
Horisontell synvinkel | 178° Horisontell synvinkel Synvinkel: Betraktningsvinkeln anger det avstånd från centrumlinjen där den projicerade bilden uppfattas som av god kvalitet utan begränsningar. Som regel anges den horisontella betraktningsvinkeln. En bra betraktningsvinkel ligger i intervallet 110-130 grader från bildens mittpunkt, dvs. 55-65 grader till vänster och 65 grader till höger. Om du befinner dig utanför betraktningsvinkeln försämras bilden oproportionerligt mycket. |
Vertikal synvinkel | 178° Vertikal synvinkel Synvinkel: Betraktningsvinkeln anger det avstånd från centrumlinjen där den projicerade bilden uppfattas som av god kvalitet utan begränsningar. Som regel anges den horisontella betraktningsvinkeln. En bra betraktningsvinkel ligger i intervallet 110-130 grader från bildens mittpunkt, dvs. 55-65 grader till vänster och 65 grader till höger. Om du befinner dig utanför betraktningsvinkeln försämras bilden oproportionerligt mycket. |
Kontrast | 1 000 :1 Kontrast Kontrast: Kontrasten återspeglar graderingarna mellan den ljusaste och mörkaste punkten. Detta bestäms från vitt till grått till svart. Ju högre kontrast, desto mer exakt kan de enskilda graderingarna mellan de olika sektionerna urskiljas. I verkligheten spelar kontrasten dock bara en roll i mörka rum, eftersom ljuset motverkar kontrasten. Kontraster spelar därför en ganska underordnad roll i presentationsanordningar. Det bör också noteras att kontrasten bestäms på olika sätt beroende på tekniken. Detta resulterar ofta i mycket olika värden på papper. Svart nivå: Svartnivån anger det lägsta ljusvärdet för projektionen som uppnås när en svart bild projiceras. Ju bättre svartnivån är, desto mer betonas de mörka färgerna/svarta tonerna i bilden. |
Maximal ljusstyrka | 250 cd/m² |
Reaktionstid | 2ms |
Bildrepetitionsfrekvens | 165Hz |
VESA standard | 100 x 100 |
Ingångar | 1x 3,5mm Jack , 1x Displayport , 2x HDMI Ingångar HDMI: Digital anslutning för överföring av bild och ljud. Nödvändigt för högupplöst bildkvalitet (HDTV). Eftersom HDMI 1.4 (High Speed) är lämplig för överföring av 3D-innehåll i Full HD. För högupplöst bildkvalitet i UHD, 4K eller HDR är anslutning via HDMI 2.0a eller högre lämplig. HDMI 2.1 eller högre bör användas från 120 Hz uppdateringsfrekvens i 4K. VGA: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med andra analoga anslutningar ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. DisplayPort: DisplayPort-anslutningen är en VESA-standardiserad anslutning för överföring av bild- och ljuddata. Förutom HDCP-kryptering stöds även DPCP. På grund av sin kompakta storlek används anslutningen oftast i bärbara datorer. En extra liten variant är MiniDisplayPort, som används särskilt i Apple-enheter. DVI: DVI (Digital Visual Interface) är ett gränssnitt för överföring av videodata. Endast analoga signaler kan överföras via DVi-A, endast digitala signaler via DVI-D och båda typerna av signaler via DVI-I. USB: USB (Universal Serial Bus) används för att styra och hantera projektorn (USB-B). Med vissa affärsenheter kan kontorets filer och bilder också presenteras direkt med ett USB-minne eller en mus kan anslutas via USB-ingången (USB-A). Toslink: Toslink-anslutningen är en optisk signalanslutning som fungerar med optiska fibrer. Den används för digital överföring av ljudsignaler. Den optiska konstruktionen ger en lägre känslighet för störningar från yttre magnetisk och elektrisk påverkan. Anslutningen används främst för DVD-/Blu-ray-spelare och jämförbara enheter i anslutning till en AV-mottagare, om dessa arbetar med dts- eller Dolby Digital-signaler. YUV: YUV-anslutningen, även kallad Y Cb/Pb Cr/Pr eller komponentanslutning, är en analog videoanslutning med tre kanaler (ljusintensitet och två färgkanaler). Kvalitativt sett är det den bästa analoga videoförbindelsen. Komponentkabel: YUV-kontakten överför analoga signaler via tre kablar (Y=svart och vitt UV=färger). YUV används för att överföra HDTV och är kompatibel med till exempel Cinch. S-Video: S-Video-anslutningen kallas också S-VHS- eller Hosiden-anslutning. Jämfört med Cinch-videoanslutningen fungerar den med två kanaler (ljusstyrka/färg). När det gäller kvalitet är den något bättre än Cinch-videoanslutningen, men det finns också begränsningar. Dessa kan förklaras av signalens känslighet, som till exempel återspeglas i bildförvrängningar. Cinch: Cinch-videoanslutningen kallas också kompositanslutning. För att göra det lättare att känna igen den är den vanligtvis klädd i gult. Eftersom överföringen endast sker via en kanal är bildkvaliteten låg. D-Sub15: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med de andra analoga kontakterna ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. RS232: RS232-gränssnittet kan användas för att styra eller hantera projektorn. Mini Jack: Med en enpolig minikontakt kan monoljudssignaler överföras, med en tvåpolig stereoljudssignal och med en trepolig stereoljudssignal och bilddata kan bilddata överföras. Scart: Scart är en kontakt som kan användas för att överföra analoga ljud- och videosignaler. Den är kompatibel med andra analoga anslutningar som RCA eller S-Video. ARC: Ljudreturkanalen, även kallad ARC eller audio return channel, infördes med HDMI version 1.4 för att minska mängden kablage mellan HDMI-komponenter. Ljudreturkanalen går via den befintliga HDMI-kabeln. Därför behöver en extra kabel för ljudet inte längre anslutas. Båda enheterna måste dock ha stöd för ARC. Alla ljudfilformat som också överförs via SPDIF-gränssnittet kan överföras via ljudreturkanalen. Dessa inkluderar Dolby Digital, Digital Theatre Sound och PCM-ljud. Till exempel kan en anslutning mellan en TV (inklusive mottagare) och en AV-mottagare ske via en HDMI-kabel. Ljudet från TV:n återges via HDMI-kabeln. Tidigare krävdes ytterligare en digital kabel (koaxial eller Tos-Link) för ljudsignalerna. |
Höjdjusterbar ståfot | 120 mm |
Produktbredd | 54 cm |
Produkthöjd | 49,9 cm |
Produktdjup | 23,4 cm |
Produktvikt | 5,2 kg |
Färgkarta | svart |
EEK spektrum | A till G |
Energi effektivitetsklass | E |
Leveransomfattning | DisplayPort kabel , HDMI-kabel , Nätkabel |
Tillstånd | Ny |
Garantitid | 24 Månad |
Typ av garanti | införselservice Information om tjänster och stöd |
Information om tillverkarens garanti:
Här hittar du mer detaljerad information om de olika typerna av garantier. Den angivna tillverkargarantin gäller åtminstone i hela Tyskland. Se vår tillverkaröversikt för kontaktuppgifter och garantivillkor för motsvarande garantianspråk. De lagstadgade garantirättigheterna begränsas inte av en extra tillverkargaranti. Vårt ansvar för defekter regleras av lagen. Felrättigheter kan begäras kostnadsfritt.