ELO Touch Display
Som tillverkare av pekskärmar och touch-monitorer har O Touch framgångsrikt funnits på marknaden under många år. Utbudet av ELO-pekskärmar är stort, från 10-70 tum diagonaler hittar du en mängd olika touchskärmar. Förutom det interaktiva arbetet är fokus främst på vardagliga touchappar. Dessa inkluderar kassasystem, informationsterminaler, digital skyltning, sjukvård och många andra områden där en pekskärm eller touchmonitorer används. Förutom ELO touch-skärmar erbjuder den amerikanska tillverkaren också en rad interna datorer och Signage players som förenklar avändningen av ELO-touchskärmar ytterligare.
Filter
Filter
Upplösning
Resolution:
En projektors upplösning är det maximala antalet bildpunkter (pixlar) som en projektor kan visa med hjälp av sin naturliga teknik, dvs. utan konvertering eller beskärning av bilden. Den ursprungliga upplösningen är det antal pixlar som en projektor fysiskt har för att visa bilden. En projektor interpolerar vanligtvis en upplösning när den tar emot en bildsignal med en högre upplösning än den ursprungliga. Om så är fallet kan det finnas en brist på detaljer i bilden eller en allmän oskärpa i den visade bilden. Om en projektor tar emot en bildsignal med en lägre upplösning än den ursprungliga, interpolerar den också, den skalar upp bilden till den ursprungliga upplösningen, beräknar motsvarande ytterligare pixlar, om möjligt utan att ändra bildinformationen. Nackdelen är att även om bilden visas större än den matade bilden, kan de ursprungliga enskilda pixlarna bli mycket mer synliga när de multipliceras av konverteringen.
4K:
4K avser upplösningen 3840 x 2160 eller Ultra High Definition Television (UHDTV). Denna upplösning motsvarar 4 gånger upplösningen för Full HD. För att spela in filmer med den här upplösningen behövs särskilda kameror som kan spela in med cirka 8 megapixel (4K).
Full HD:
Termen Full HD används för att beskriva enheter som fysiskt kan visa eller ge ut HDTV-signaler i full storlek (1920 x 1080 pixlar).
1080p:
1080p är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. Den hänvisar bland annat till upplösningen 1920 x 1080. "p" betyder i det här fallet fullramar, vilket innebär att alla bildrader visas samtidigt.
1080i:
1080i är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. I det här fallet betyder "i" fält. Den här signalen visas vanligtvis interpolerad (t.ex. på enheter med en HDready-upplösning på 1280 x 720). Interpolationen lägger digitalt till pixlar, men ger också en lätt oskärpa. Vid 1080p-uppspelning används däremot hela ramar.
En projektors upplösning är det maximala antalet bildpunkter (pixlar) som en projektor kan visa med hjälp av sin naturliga teknik, dvs. utan konvertering eller beskärning av bilden. Den ursprungliga upplösningen är det antal pixlar som en projektor fysiskt har för att visa bilden. En projektor interpolerar vanligtvis en upplösning när den tar emot en bildsignal med en högre upplösning än den ursprungliga. Om så är fallet kan det finnas en brist på detaljer i bilden eller en allmän oskärpa i den visade bilden. Om en projektor tar emot en bildsignal med en lägre upplösning än den ursprungliga, interpolerar den också, den skalar upp bilden till den ursprungliga upplösningen, beräknar motsvarande ytterligare pixlar, om möjligt utan att ändra bildinformationen. Nackdelen är att även om bilden visas större än den matade bilden, kan de ursprungliga enskilda pixlarna bli mycket mer synliga när de multipliceras av konverteringen.
4K:
4K avser upplösningen 3840 x 2160 eller Ultra High Definition Television (UHDTV). Denna upplösning motsvarar 4 gånger upplösningen för Full HD. För att spela in filmer med den här upplösningen behövs särskilda kameror som kan spela in med cirka 8 megapixel (4K).
Full HD:
Termen Full HD används för att beskriva enheter som fysiskt kan visa eller ge ut HDTV-signaler i full storlek (1920 x 1080 pixlar).
1080p:
1080p är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. Den hänvisar bland annat till upplösningen 1920 x 1080. "p" betyder i det här fallet fullramar, vilket innebär att alla bildrader visas samtidigt.
1080i:
1080i är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. I det här fallet betyder "i" fält. Den här signalen visas vanligtvis interpolerad (t.ex. på enheter med en HDready-upplösning på 1280 x 720). Interpolationen lägger digitalt till pixlar, men ger också en lätt oskärpa. Vid 1080p-uppspelning används däremot hela ramar.
Teknologi
LED:
LED är en belysningsteknik. Med LED-teknik används dioder som belysningsmaterial och inte konventionella UHP-lampor. Fördelen med denna teknik är att dioderna inte använder någon glödtråd och praktiskt taget inte förbrukar någon energi. Lysdioder har dock ett mer blåaktigt färgomfång än UHP-lampor, vilket är anledningen till att bilden ofta upplevs som något kallare.
Färghjul:
Förutom DMD-chipet är färghjulet ett av de viktigaste kriterierna för bildgenerering i DLP-projektorer. Färghjulet roterar ständigt med extremt hög hastighet och har för närvarande 3, 4, 5 eller i vissa fall ännu fler färgsegment. Genom färghjulet delas ljuset från projektorlampan växelvis upp i de primära färgerna rött, grönt och blått praktiskt taget utan avbrott. I moderna projektorer innehåller färghjulet även vitt och ibland andra färger som cyan, magenta och gult. Med 3 segment roterar färghjulet med 3600 eller 7200 varv per minut, med 7 segment med upp till 14400 varv per minut. (4x hastighet). Varje färg som ögat uppfattar i en DLP-projektor är därför en extremt snabb sekvens av enskilda, olika färgade ljusstrålar fram till själva bearbetningen. Eftersom den här tekniken ibland inte använder alla färgpositioner i färghjulet för bilder med hög kontrast, eller eftersom de färger som krävs för färgblandning är placerade långt ifrån varandra på hjulet, känner vissa tittare igen regnbågseffekten. Denna egenskap är mer påtaglig med långsammare färghjul och lägre rotationshastigheter än med projektorer med snabbare och mer frekvent segmenterade färghjul.
LED är en belysningsteknik. Med LED-teknik används dioder som belysningsmaterial och inte konventionella UHP-lampor. Fördelen med denna teknik är att dioderna inte använder någon glödtråd och praktiskt taget inte förbrukar någon energi. Lysdioder har dock ett mer blåaktigt färgomfång än UHP-lampor, vilket är anledningen till att bilden ofta upplevs som något kallare.
Färghjul:
Förutom DMD-chipet är färghjulet ett av de viktigaste kriterierna för bildgenerering i DLP-projektorer. Färghjulet roterar ständigt med extremt hög hastighet och har för närvarande 3, 4, 5 eller i vissa fall ännu fler färgsegment. Genom färghjulet delas ljuset från projektorlampan växelvis upp i de primära färgerna rött, grönt och blått praktiskt taget utan avbrott. I moderna projektorer innehåller färghjulet även vitt och ibland andra färger som cyan, magenta och gult. Med 3 segment roterar färghjulet med 3600 eller 7200 varv per minut, med 7 segment med upp till 14400 varv per minut. (4x hastighet). Varje färg som ögat uppfattar i en DLP-projektor är därför en extremt snabb sekvens av enskilda, olika färgade ljusstrålar fram till själva bearbetningen. Eftersom den här tekniken ibland inte använder alla färgpositioner i färghjulet för bilder med hög kontrast, eller eftersom de färger som krävs för färgblandning är placerade långt ifrån varandra på hjulet, känner vissa tittare igen regnbågseffekten. Denna egenskap är mer påtaglig med långsammare färghjul och lägre rotationshastigheter än med projektorer med snabbare och mer frekvent segmenterade färghjul.
Ingångar
HDMI:
Digital anslutning för överföring av bild och ljud. Nödvändigt för högupplöst bildkvalitet (HDTV). Eftersom HDMI 1.4 (High Speed) är lämplig för överföring av 3D-innehåll i Full HD. För högupplöst bildkvalitet i UHD, 4K eller HDR är anslutning via HDMI 2.0a eller högre lämplig. HDMI 2.1 eller högre bör användas från 120 Hz uppdateringsfrekvens i 4K.
VGA:
VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med andra analoga anslutningar ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration.
DisplayPort:
DisplayPort-anslutningen är en VESA-standardiserad anslutning för överföring av bild- och ljuddata. Förutom HDCP-kryptering stöds även DPCP. På grund av sin kompakta storlek används anslutningen oftast i bärbara datorer. En extra liten variant är MiniDisplayPort, som används särskilt i Apple-enheter.
DVI:
DVI (Digital Visual Interface) är ett gränssnitt för överföring av videodata. Endast analoga signaler kan överföras via DVi-A, endast digitala signaler via DVI-D och båda typerna av signaler via DVI-I.
USB:
USB (Universal Serial Bus) används för att styra och hantera projektorn (USB-B). Med vissa affärsenheter kan kontorets filer och bilder också presenteras direkt med ett USB-minne eller en mus kan anslutas via USB-ingången (USB-A).
Toslink:
Toslink-anslutningen är en optisk signalanslutning som fungerar med optiska fibrer. Den används för digital överföring av ljudsignaler. Den optiska konstruktionen ger en lägre känslighet för störningar från yttre magnetisk och elektrisk påverkan. Anslutningen används främst för DVD-/Blu-ray-spelare och jämförbara enheter i anslutning till en AV-mottagare, om dessa arbetar med dts- eller Dolby Digital-signaler.
YUV:
YUV-anslutningen, även kallad Y Cb/Pb Cr/Pr eller komponentanslutning, är en analog videoanslutning med tre kanaler (ljusintensitet och två färgkanaler). Kvalitativt sett är det den bästa analoga videoförbindelsen.
Komponentkabel:
YUV-kontakten överför analoga signaler via tre kablar (Y=svart och vitt UV=färger). YUV används för att överföra HDTV och är kompatibel med till exempel Cinch.
S-Video:
S-Video-anslutningen kallas också S-VHS- eller Hosiden-anslutning. Jämfört med Cinch-videoanslutningen fungerar den med två kanaler (ljusstyrka/färg). När det gäller kvalitet är den något bättre än Cinch-videoanslutningen, men det finns också begränsningar. Dessa kan förklaras av signalens känslighet, som till exempel återspeglas i bildförvrängningar.
Cinch:
Cinch-videoanslutningen kallas också kompositanslutning. För att göra det lättare att känna igen den är den vanligtvis klädd i gult. Eftersom överföringen endast sker via en kanal är bildkvaliteten låg.
D-Sub15:
VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med de andra analoga kontakterna ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration.
RS232:
RS232-gränssnittet kan användas för att styra eller hantera projektorn.
Mini Jack:
Med en enpolig minikontakt kan monoljudssignaler överföras, med en tvåpolig stereoljudssignal och med en trepolig stereoljudssignal och bilddata kan bilddata överföras.
Scart:
Scart är en kontakt som kan användas för att överföra analoga ljud- och videosignaler. Den är kompatibel med andra analoga anslutningar som RCA eller S-Video.
ARC:
Ljudreturkanalen, även kallad ARC eller audio return channel, infördes med HDMI version 1.4 för att minska mängden kablage mellan HDMI-komponenter. Ljudreturkanalen går via den befintliga HDMI-kabeln. Därför behöver en extra kabel för ljudet inte längre anslutas. Båda enheterna måste dock ha stöd för ARC. Alla ljudfilformat som också överförs via SPDIF-gränssnittet kan överföras via ljudreturkanalen. Dessa inkluderar Dolby Digital, Digital Theatre Sound och PCM-ljud. Till exempel kan en anslutning mellan en TV (inklusive mottagare) och en AV-mottagare ske via en HDMI-kabel. Ljudet från TV:n återges via HDMI-kabeln. Tidigare krävdes ytterligare en digital kabel (koaxial eller Tos-Link) för ljudsignalerna.
Digital anslutning för överföring av bild och ljud. Nödvändigt för högupplöst bildkvalitet (HDTV). Eftersom HDMI 1.4 (High Speed) är lämplig för överföring av 3D-innehåll i Full HD. För högupplöst bildkvalitet i UHD, 4K eller HDR är anslutning via HDMI 2.0a eller högre lämplig. HDMI 2.1 eller högre bör användas från 120 Hz uppdateringsfrekvens i 4K.
VGA:
VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med andra analoga anslutningar ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration.
DisplayPort:
DisplayPort-anslutningen är en VESA-standardiserad anslutning för överföring av bild- och ljuddata. Förutom HDCP-kryptering stöds även DPCP. På grund av sin kompakta storlek används anslutningen oftast i bärbara datorer. En extra liten variant är MiniDisplayPort, som används särskilt i Apple-enheter.
DVI:
DVI (Digital Visual Interface) är ett gränssnitt för överföring av videodata. Endast analoga signaler kan överföras via DVi-A, endast digitala signaler via DVI-D och båda typerna av signaler via DVI-I.
USB:
USB (Universal Serial Bus) används för att styra och hantera projektorn (USB-B). Med vissa affärsenheter kan kontorets filer och bilder också presenteras direkt med ett USB-minne eller en mus kan anslutas via USB-ingången (USB-A).
Toslink:
Toslink-anslutningen är en optisk signalanslutning som fungerar med optiska fibrer. Den används för digital överföring av ljudsignaler. Den optiska konstruktionen ger en lägre känslighet för störningar från yttre magnetisk och elektrisk påverkan. Anslutningen används främst för DVD-/Blu-ray-spelare och jämförbara enheter i anslutning till en AV-mottagare, om dessa arbetar med dts- eller Dolby Digital-signaler.
YUV:
YUV-anslutningen, även kallad Y Cb/Pb Cr/Pr eller komponentanslutning, är en analog videoanslutning med tre kanaler (ljusintensitet och två färgkanaler). Kvalitativt sett är det den bästa analoga videoförbindelsen.
Komponentkabel:
YUV-kontakten överför analoga signaler via tre kablar (Y=svart och vitt UV=färger). YUV används för att överföra HDTV och är kompatibel med till exempel Cinch.
S-Video:
S-Video-anslutningen kallas också S-VHS- eller Hosiden-anslutning. Jämfört med Cinch-videoanslutningen fungerar den med två kanaler (ljusstyrka/färg). När det gäller kvalitet är den något bättre än Cinch-videoanslutningen, men det finns också begränsningar. Dessa kan förklaras av signalens känslighet, som till exempel återspeglas i bildförvrängningar.
Cinch:
Cinch-videoanslutningen kallas också kompositanslutning. För att göra det lättare att känna igen den är den vanligtvis klädd i gult. Eftersom överföringen endast sker via en kanal är bildkvaliteten låg.
D-Sub15:
VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med de andra analoga kontakterna ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration.
RS232:
RS232-gränssnittet kan användas för att styra eller hantera projektorn.
Mini Jack:
Med en enpolig minikontakt kan monoljudssignaler överföras, med en tvåpolig stereoljudssignal och med en trepolig stereoljudssignal och bilddata kan bilddata överföras.
Scart:
Scart är en kontakt som kan användas för att överföra analoga ljud- och videosignaler. Den är kompatibel med andra analoga anslutningar som RCA eller S-Video.
ARC:
Ljudreturkanalen, även kallad ARC eller audio return channel, infördes med HDMI version 1.4 för att minska mängden kablage mellan HDMI-komponenter. Ljudreturkanalen går via den befintliga HDMI-kabeln. Därför behöver en extra kabel för ljudet inte längre anslutas. Båda enheterna måste dock ha stöd för ARC. Alla ljudfilformat som också överförs via SPDIF-gränssnittet kan överföras via ljudreturkanalen. Dessa inkluderar Dolby Digital, Digital Theatre Sound och PCM-ljud. Till exempel kan en anslutning mellan en TV (inklusive mottagare) och en AV-mottagare ske via en HDMI-kabel. Ljudet från TV:n återges via HDMI-kabeln. Tidigare krävdes ytterligare en digital kabel (koaxial eller Tos-Link) för ljudsignalerna.
- Produkter
- Projektor
- Projektordukar
- Displayer
- Displayer
- Displayer efter användningsområde
- Displays efter storlek
- Displayer efter märke
- Samsung Display
- ViewSonic Display
- Sony Display
- LG skärmar
- iiyama-skärmar
- NEC Display
- Philips Display
- Optoma Display
- Sharp Display
- i3 Display
- BenQ Display
- DynaScan Displayer
- DTEN Display
- Kindermann Display
- Newline Display
- Swedx Display
- Panasonic Display
- InFocus Display
- ELO Touch Display
- Hisense Display
- Displayfästningssystem
- Tillbehör till displayen
- VR-glasögon
- Touchdisplayer
- Monitorer
- LED Walls
- Anslutningsmöjligheter
- Fästen
- Videokonferenssystem
- Headsets
- Dokumentkameror och OH-projektorer
- Ljud
- Brädor och möbler
- Tillbehör
- Lösningar
- Tjänster
- Rådgivare och nyheter
- Rådgivning
9 Produkter
Sortera efter:
Egal, ob Sie ein Privatkunde, Businesskunde oder eine öffentliche Einrichtung wie eine Schule sind, wir haben das passende Elo Touch Display für Ihre Anforderungen.
Was macht Elo Touch Displays besonders? Unsere Displays zeichnen sich durch ihre hochwertige Verarbeitung, ihre intuitive Bedienbarkeit und ihre Zuverlässigkeit aus. Egal, ob Sie Ihr Elo Touch Display in einem Meetingraum, Klassenraum oder einem öffentlichen Bereich einsetzen möchten, es wird Ihnen zuverlässig und lange Zeit Freude bereiten.
Welches Elo Touch Display sollte ich kaufen? Das hängt ganz von Ihren Anforderungen ab. Wenn Sie ein interaktives Display suchen, das sich besonders gut für den Einsatz in Meetingräumen eignet, empfehlen wir Ihnen das Elo Touch Display 7001LT. Es bietet eine große Diagonale von 70 Zoll und eine hohe Auflösung. Wenn Sie jedoch ein Elo Touch Display für den Einsatz in Klassenräumen benötigen, sollten Sie sich das Elo Touch Display 5502L ansehen. Mit seiner interaktiven Touch-Technologie und der hohen Helligkeit ist es perfekt für den Einsatz in Klassenräumen geeignet.
Welches Elo Touch Display eignet sich für Meetingräume? Wir empfehlen das Elo Touch Display 7001LT. Mit seiner hohen Auflösung und seiner großen Diagonale bietet es eine perfekte Bildqualität für Präsentationen und Meetings. Darüber hinaus ermöglicht die interaktive Touch-Technologie eine einfache Bedienung und Interaktion.
Welches Elo Touch Display eignet sich für Klassenräume? Das Elo Touch Display 5502L ist die perfekte Wahl für den Einsatz in Klassenräumen. Mit seiner interaktiven Touch-Technologie und der hohen Helligkeit ermöglicht es eine einfache Bedienung und Interaktion und bietet eine perfekte Bildqualität für Unterricht und Präsentationen.
Wenn Sie ein Elo Touch Display kaufen möchten, sind Sie bei uns genau richtig. Wir bieten nicht nur hochwertige Produkte, sondern auch einen Montage- und Lieferservice, damit Sie sich um nichts kümmern müssen. Wir bieten auch eine große Auswahl an passendem Zubehör für Ihr Elo Touch Display an, um Ihnen ein noch besseres Nutzungserlebnis zu ermöglichen.
Insgesamt sind Elo Touch Displays die perfekte Wahl für alle, die auf der Suche nach hochwertigen, zuverlässigen und intuitiven Displays sind. Wir hoffen, dass wir Ihnen helfen konnten, das passende Elo Touch Display für Ihre Bedürfnisse zu finden. Kontaktieren Sie uns gerne, wenn Sie weitere Fragen haben oder Hilfe bei der Auswahl benötigen.