1 882,00 kr*
- Upplösning 1920 x 1080 Full HD
- Diagonale 24"
- Panel Teknologi VA
- Bildrepetitionsfrekvens 165Hz
Produktinformation
ASUS TUF Gaming VG24VQR 59,94 cm (23,6 tum) böjd bildskärm (Full HD, 165 Hz, FreeSync Premium, HDMI, DisplayPort, 1 ms svarstid)
59,94 cm (23,6 tum) Full HD (1920×1080) 1500R böjd spelmonitor med ultrasnabb uppdateringsfrekvens på 165 Hz, utformad för professionella spelare och uppslukande spelande
Utgång i Full HD (1920×1080) vid 120 Hz på PS5 och Xbox Series X/S.
ASUS Extreme Low Motion Blur-teknik (ELMB™) ger en svarstid på 1 ms (MPRT), medan Adaptive-Sync förhindrar spökbilder och tårar. Resultatet är skarp spelgrafik med hög bildfrekvens.
FreeSync™ premiumteknik förhindrar tårar och ojämna bildfrekvenser
Ett ergonomiskt stativ erbjuder omfattande panorering, lutning och höjdjustering samt en svängfunktion.
Stöder både Adaptive-Sync med NVIDIA GeForce-grafikkort och FreeSync med AMD Radeon-grafikkort. Kompatibel med NVIDIA GeForce GTX-10, GTX-16, RTX-20 och nyare grafikkort.
TUF GAMING VG24VQR
TUF Gaming VG24VQR är en 59,94 cm (23,6 tum), Full HD (1920 x 1080), böjd bildskärm med en ultrasnabb uppdateringsfrekvens på 165 Hz, som är utformad för professionella spelare och de som vill ha ett uppslukande spelande. Den fantastiska, böjda skärmen med Adaptive Sync-teknik (FreeSync Premium™) ger en ultrasjuk spelupplevelse utan att det blir tårar eller ryckningar.
59,94 CM (23,6 TUM) FÖRDJUPANDE BÖJT FORMAT.
TUF Gaming VG24VQR-panelen med 59,94 cm (23,6 tum) Full HD (1920 x 1080) ger en fantastisk bildvisning från vilken betraktningsvinkel som helst, med en 1500R-kurva för en uppslukande, medryckande spelupplevelse. Detta förbättrar visningskomforten - även vid långvarig användning - och ger dig breda visningsvinklar med minimal distorsion och färgförskjutning, oavsett om du spelar spel eller tittar på film.
165 HZ UPPDATERINGSFREKVENS
TUF Gaming VG24VQR har en ultrahög uppdateringsfrekvens på 165 Hz, så att även snabba och actionfyllda spel kan spelas på de högsta detaljnivåerna med smidig smidighet och utan fördröjning. Behåll övertaget hela tiden, oavsett om du spelar förstapersonsskjutare, racingspel, realtidsstrategi eller sportspel.
EXTREMT LÅG RÖRELSEOSKÄRPA
Den senaste ASUS Extreme Low Motion Blur-tekniken uppnår 1ms MPRT för att inte bara eliminera streck och rörelseoskärpa, utan också för att få rörliga objekt att se skarpare ut för ett smidigare spelande.
FÖRBÄTTRINGAR I SPELET.
SHADOW BOOST
ASUS Shadow Boost-teknik gör mörka områden i spelvärlden mer synliga utan att överexponera ljusa områden. Detta ger inte bara bättre synlighet, utan gör det också lättare att hitta dolda fiender i mörka hörn.
GAMEPLUS
Den ASUS-exklusiva inbyggda GamePlus-hotknappen erbjuder speciella spelfunktioner som hjälper dig att få ut mer av ditt spel. Den här funktionen har utformats i samarbete med professionella spelare för att hjälpa dem att träna och förbättra sina spelkunskaper.
GAMEVISUAL
ASUS GameVisual-teknik erbjuder sju förinställda visningslägen för att optimera skärmen för alla typer av innehåll. Den här unika funktionen kan enkelt användas med en snabbtangent eller via OSD-inställningsmenyn (On-Screen Display).
FLIMMERFRI TEKNIK
Flicker-Free-tekniken minskar skärmens flimmer till ett minimum för att minska ansträngningen för ögonen. Detta ger mer komfort, särskilt under extra långa spelsessioner.
TEKNIK MED EXTREMT LÅGT BLÅTT LJUS
ASUS Ultra-Low Blue Light-teknik minskar det potentiellt skadliga blå ljuset från skärmen. Fyra olika filterinställningar är tillgängliga för att kontrollera minskningen av blått ljus.
Teknisk data
Namn | Asus VG24VQR 24" VA Monitor, 1920 x 1080 Full HD, 165Hz, 1ms |
---|---|
Artikelnummer | 1000017575 |
GTIN/EAN | 4718017881708 |
Tillverkarens artikelnummer | 90LM0577-B01170 |
Modellnamn | VG24VQR |
Tillverkare | Asus |
Produkttyp | Monitor |
Produktserie | Asus VG-serien |
Teknologi | LED Teknologi LED: LED är en belysningsteknik. Med LED-teknik används dioder som belysningsmaterial och inte konventionella UHP-lampor. Fördelen med denna teknik är att dioderna inte använder någon glödtråd och praktiskt taget inte förbrukar någon energi. Lysdioder har dock ett mer blåaktigt färgomfång än UHP-lampor, vilket är anledningen till att bilden ofta upplevs som något kallare. Färghjul: Förutom DMD-chipet är färghjulet ett av de viktigaste kriterierna för bildgenerering i DLP-projektorer. Färghjulet roterar ständigt med extremt hög hastighet och har för närvarande 3, 4, 5 eller i vissa fall ännu fler färgsegment. Genom färghjulet delas ljuset från projektorlampan växelvis upp i de primära färgerna rött, grönt och blått praktiskt taget utan avbrott. I moderna projektorer innehåller färghjulet även vitt och ibland andra färger som cyan, magenta och gult. Med 3 segment roterar färghjulet med 3600 eller 7200 varv per minut, med 7 segment med upp till 14400 varv per minut. (4x hastighet). Varje färg som ögat uppfattar i en DLP-projektor är därför en extremt snabb sekvens av enskilda, olika färgade ljusstrålar fram till själva bearbetningen. Eftersom den här tekniken ibland inte använder alla färgpositioner i färghjulet för bilder med hög kontrast, eller eftersom de färger som krävs för färgblandning är placerade långt ifrån varandra på hjulet, känner vissa tittare igen regnbågseffekten. Denna egenskap är mer påtaglig med långsammare färghjul och lägre rotationshastigheter än med projektorer med snabbare och mer frekvent segmenterade färghjul. |
Panel Teknologi | VA |
Upplösning | 1920 x 1080 Full HD Upplösning Resolution: En projektors upplösning är det maximala antalet bildpunkter (pixlar) som en projektor kan visa med hjälp av sin naturliga teknik, dvs. utan konvertering eller beskärning av bilden. Den ursprungliga upplösningen är det antal pixlar som en projektor fysiskt har för att visa bilden. En projektor interpolerar vanligtvis en upplösning när den tar emot en bildsignal med en högre upplösning än den ursprungliga. Om så är fallet kan det finnas en brist på detaljer i bilden eller en allmän oskärpa i den visade bilden. Om en projektor tar emot en bildsignal med en lägre upplösning än den ursprungliga, interpolerar den också, den skalar upp bilden till den ursprungliga upplösningen, beräknar motsvarande ytterligare pixlar, om möjligt utan att ändra bildinformationen. Nackdelen är att även om bilden visas större än den matade bilden, kan de ursprungliga enskilda pixlarna bli mycket mer synliga när de multipliceras av konverteringen. 4K: 4K avser upplösningen 3840 x 2160 eller Ultra High Definition Television (UHDTV). Denna upplösning motsvarar 4 gånger upplösningen för Full HD. För att spela in filmer med den här upplösningen behövs särskilda kameror som kan spela in med cirka 8 megapixel (4K). Full HD: Termen Full HD används för att beskriva enheter som fysiskt kan visa eller ge ut HDTV-signaler i full storlek (1920 x 1080 pixlar). 1080p: 1080p är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. Den hänvisar bland annat till upplösningen 1920 x 1080. "p" betyder i det här fallet fullramar, vilket innebär att alla bildrader visas samtidigt. 1080i: 1080i är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. I det här fallet betyder "i" fält. Den här signalen visas vanligtvis interpolerad (t.ex. på enheter med en HDready-upplösning på 1280 x 720). Interpolationen lägger digitalt till pixlar, men ger också en lätt oskärpa. Vid 1080p-uppspelning används däremot hela ramar. |
Diagonale | 24" |
Format | 16:9 Format Format: Den projicerade bilden visas i ett format (bildförhållande) som anges av projektorn. Formatet bestäms också av projektorns upplösning (se även avsnittet Upplösning). Skärmformatet väljs vanligen utifrån formatet på beamerbilden. De vanligaste formaten är 4:3, 16:9 och 16:10. |
Horisontell synvinkel | 178° Horisontell synvinkel Synvinkel: Betraktningsvinkeln anger det avstånd från centrumlinjen där den projicerade bilden uppfattas som av god kvalitet utan begränsningar. Som regel anges den horisontella betraktningsvinkeln. En bra betraktningsvinkel ligger i intervallet 110-130 grader från bildens mittpunkt, dvs. 55-65 grader till vänster och 65 grader till höger. Om du befinner dig utanför betraktningsvinkeln försämras bilden oproportionerligt mycket. |
Vertikal synvinkel | 178° Vertikal synvinkel Synvinkel: Betraktningsvinkeln anger det avstånd från centrumlinjen där den projicerade bilden uppfattas som av god kvalitet utan begränsningar. Som regel anges den horisontella betraktningsvinkeln. En bra betraktningsvinkel ligger i intervallet 110-130 grader från bildens mittpunkt, dvs. 55-65 grader till vänster och 65 grader till höger. Om du befinner dig utanför betraktningsvinkeln försämras bilden oproportionerligt mycket. |
Kontrast | 3 000 :1 Kontrast Kontrast: Kontrasten återspeglar graderingarna mellan den ljusaste och mörkaste punkten. Detta bestäms från vitt till grått till svart. Ju högre kontrast, desto mer exakt kan de enskilda graderingarna mellan de olika sektionerna urskiljas. I verkligheten spelar kontrasten dock bara en roll i mörka rum, eftersom ljuset motverkar kontrasten. Kontraster spelar därför en ganska underordnad roll i presentationsanordningar. Det bör också noteras att kontrasten bestäms på olika sätt beroende på tekniken. Detta resulterar ofta i mycket olika värden på papper. Svart nivå: Svartnivån anger det lägsta ljusvärdet för projektionen som uppnås när en svart bild projiceras. Ju bättre svartnivån är, desto mer betonas de mörka färgerna/svarta tonerna i bilden. |
Maximal ljusstyrka | 350 cd/m² |
Reaktionstid | 1ms |
Bildrepetitionsfrekvens | 165Hz |
VESA standard | 100 x 100 |
Ingångar | 1x Displayport , 2x HDMI Ingångar HDMI: Digital anslutning för överföring av bild och ljud. Nödvändigt för högupplöst bildkvalitet (HDTV). Eftersom HDMI 1.4 (High Speed) är lämplig för överföring av 3D-innehåll i Full HD. För högupplöst bildkvalitet i UHD, 4K eller HDR är anslutning via HDMI 2.0a eller högre lämplig. HDMI 2.1 eller högre bör användas från 120 Hz uppdateringsfrekvens i 4K. VGA: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med andra analoga anslutningar ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. DisplayPort: DisplayPort-anslutningen är en VESA-standardiserad anslutning för överföring av bild- och ljuddata. Förutom HDCP-kryptering stöds även DPCP. På grund av sin kompakta storlek används anslutningen oftast i bärbara datorer. En extra liten variant är MiniDisplayPort, som används särskilt i Apple-enheter. DVI: DVI (Digital Visual Interface) är ett gränssnitt för överföring av videodata. Endast analoga signaler kan överföras via DVi-A, endast digitala signaler via DVI-D och båda typerna av signaler via DVI-I. USB: USB (Universal Serial Bus) används för att styra och hantera projektorn (USB-B). Med vissa affärsenheter kan kontorets filer och bilder också presenteras direkt med ett USB-minne eller en mus kan anslutas via USB-ingången (USB-A). Toslink: Toslink-anslutningen är en optisk signalanslutning som fungerar med optiska fibrer. Den används för digital överföring av ljudsignaler. Den optiska konstruktionen ger en lägre känslighet för störningar från yttre magnetisk och elektrisk påverkan. Anslutningen används främst för DVD-/Blu-ray-spelare och jämförbara enheter i anslutning till en AV-mottagare, om dessa arbetar med dts- eller Dolby Digital-signaler. YUV: YUV-anslutningen, även kallad Y Cb/Pb Cr/Pr eller komponentanslutning, är en analog videoanslutning med tre kanaler (ljusintensitet och två färgkanaler). Kvalitativt sett är det den bästa analoga videoförbindelsen. Komponentkabel: YUV-kontakten överför analoga signaler via tre kablar (Y=svart och vitt UV=färger). YUV används för att överföra HDTV och är kompatibel med till exempel Cinch. S-Video: S-Video-anslutningen kallas också S-VHS- eller Hosiden-anslutning. Jämfört med Cinch-videoanslutningen fungerar den med två kanaler (ljusstyrka/färg). När det gäller kvalitet är den något bättre än Cinch-videoanslutningen, men det finns också begränsningar. Dessa kan förklaras av signalens känslighet, som till exempel återspeglas i bildförvrängningar. Cinch: Cinch-videoanslutningen kallas också kompositanslutning. För att göra det lättare att känna igen den är den vanligtvis klädd i gult. Eftersom överföringen endast sker via en kanal är bildkvaliteten låg. D-Sub15: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med de andra analoga kontakterna ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. RS232: RS232-gränssnittet kan användas för att styra eller hantera projektorn. Mini Jack: Med en enpolig minikontakt kan monoljudssignaler överföras, med en tvåpolig stereoljudssignal och med en trepolig stereoljudssignal och bilddata kan bilddata överföras. Scart: Scart är en kontakt som kan användas för att överföra analoga ljud- och videosignaler. Den är kompatibel med andra analoga anslutningar som RCA eller S-Video. ARC: Ljudreturkanalen, även kallad ARC eller audio return channel, infördes med HDMI version 1.4 för att minska mängden kablage mellan HDMI-komponenter. Ljudreturkanalen går via den befintliga HDMI-kabeln. Därför behöver en extra kabel för ljudet inte längre anslutas. Båda enheterna måste dock ha stöd för ARC. Alla ljudfilformat som också överförs via SPDIF-gränssnittet kan överföras via ljudreturkanalen. Dessa inkluderar Dolby Digital, Digital Theatre Sound och PCM-ljud. Till exempel kan en anslutning mellan en TV (inklusive mottagare) och en AV-mottagare ske via en HDMI-kabel. Ljudet från TV:n återges via HDMI-kabeln. Tidigare krävdes ytterligare en digital kabel (koaxial eller Tos-Link) för ljudsignalerna. |
Funktioner | AMD FreeSync , böjbar , inbyggda högtalare , roterbar |
Produktbredd | 53,8 cm |
Produkthöjd | 32 cm |
Produktdjup | 6,53 cm |
Produktvikt | 4,8 kg |
Färg | svart |
EEK spektrum | A till G |
Energi effektivitetsklass | F |
Leveransomfattning | DisplayPort kabel , Nätkabel , Snabb använingsguide , garantikort |
Tillstånd | Ny |
Garantitid | 24 Månad |
Typ av garanti | införselservice Information om tjänster och stöd |
Information om tillverkarens garanti:
Här hittar du mer detaljerad information om de olika typerna av garantier. Se vår tillverkaröversikt för kontaktuppgifter och garantivillkor för motsvarande garantianspråk. De lagstadgade garantirättigheterna begränsas inte av en extra tillverkargaranti. Vårt ansvar för defekter regleras av lagen. Felrättigheter kan begäras kostnadsfritt.