I den digitala tidsåldern blir affischer och skyltdockor allt mindre reklampelare. Därför uppstår frågan om hur man bäst presenterar produkterna i skyltfönstret allt oftare.
I den digitala tidsåldern blir affischer och skyltdockor allt mindre reklampelare. Därför uppstår frågan om hur man bäst presenterar produkterna i skyltfönstret allt oftare.
Innehåll
Displayer för digital skyltning är bäst lämpade för detta ändamål. Beroende på storleken på skyltfönstret och typen av produkter som presenteras kan man använda displayer av olika storlekar. Ljusstyrkan bör vara minst 700 cm/m² för displayer med större bilddiagonal. Vi rekommenderar dock displayer med hög ljusstyrka med minst 1 000 cd/m². Dessa skärmar visar en lätt igenkännbar och kontrastrik bild även i direkt solljus.
Beroende på var skyltfönstret är placerat bör displayen ha en ljusstyrka på 700 cd/m² eller mer. I skyltfönster med starkare ljusinsläpp rekommenderas 1000 cd/m² .
Bildupplösning
Full HD (1 920 x 1 080) i 16:9-format eller 4K (3 840 x 2 160) i 16:9-format. Valet av upplösning är optimalt baserat på bildstorlek och innehåll.
Montering
Eftersom fasta väggar sällan är tillgängliga för installation i skyltfönster, rekommenderas ett monteringsstativ eller en vagn för att enkelt kunna byta plats.
För optimal innehållspresentation är det viktigt att spelaren för digital signage fungerar utan problem med de vanligaste filformaten. Detta ger större variation i valet av innehåll och underlättar för innehållsskaparen.
Anslutningar
Olika gränssnitt ger fördelen att det förutom uppspelning från ett USB-minne eller SD-kort även är möjligt att streama via LAN eller WLAN. Matning från Blu-ray-spelare eller andra externa enheter via HDMI är ofta också önskvärt.
Montering
En mediespelare bör inte vara för stor för att kunna installeras på skärmen eller projektorn .
Våra rekommendationer för mediaspelare för digital skyltning
Förutom hårdvaran är även användargränssnittet för digital signage-spelaren avgörande. Enkel användning är en fördel för användaren och underlättar arbetet.
Har du fortfarande öppna frågor?
Vi ger dig också gärna personlig rådgivning - vi ser fram emot ditt samtal eller e-postmeddelande! Om du vill att vi ska ringa upp dig kostnadsfritt, lämna dina kontaktuppgifter till oss nu.